Wednesday, December 9, 2009

Perubahan Inci ke Inci Kampung Kerinchi



Siapa sangka kawasan Kerinchi di pinggir ibukota kini sudah berubah wajah.

Lokasi yang satu masa dahulu penuh dengan kawasan hutan dan tidak keterlaluan dikatakan tidak `dipandang' orang ramai kerana `titik hitamnya' kini sudah berubah.

Satu-satu perubahan dibuat, Kerinchi kini berubah inci demi inci dan dalam masa lapan tahun lagi, Bangsar South yang bakal muncul dilihat bandar moden yang menjadi titik tengah menghubungkan ibukota, Petaling Jaya serta seluruh kawasan berhampiran.

Saya tahu, Bangsar South merupakan bandar yang diilhamkan daripada mimpi masyarakat.

Bangsar South dilahirkan selepas mengetahui warga kota memerlukan kehidupan moden serba sempurna.

Saya sedar, pemaju di sini juga pasti sudah mengkaji dengan teliti dan pemilihan kawasan ini meletakkannya sebaris dengan bandar-bandar kontemporari lain di ibukota.

Terletak di akses Lebuhraya Persekutuan, Kerinchi Link serta Lebuhraya Pantai, Bangsar South sebenarnya dipecahkan kepada lima `bandar' sub yang tersendiri.

The Village, The Horizon, The Vertical, The Sphere dan The Park pasti mempunyai keistimewaan dan `tugas' masing-masing.

Saya lihat peranan lima `bandar' kecil itu saling berkaitan dan memenuhi keperluan masing-masing yang membentuk Bangsar South.

The village akan menjadi tarikan utama di sini. Pemandangan cantik yang pasti memukau dengan rekaan masa depan yang menjamin keuntungan kepada pembelinya

Ia menempatkan galeri hartanah selain unit contoh yang diperlukan oleh pembeli untuk terus menempah sebuah lokasi hartanah paling strategik alaf ini.

Ia memberi keyakinan kepada pengunjungnya tentang kepuasan berada di sesebuah kawasan yang penuh keseronokan.

The horizon pula merupakan tempat tumpuan perniagaan yang sempurna. Bukan sekadar dihidangkan dengan konsep pejabat terkini, ia memberi nafas baru dengan peluang menamakan bangunan pemilik dengan logo dan jenama syarikat sendiri.

Tujuh blok pejabat 10 tingkat yang memberi nafas baru dan berbeza daripada bangunan lain di ibukota.

Konsep itu sebenarnya menjadikan ia satu kelebihan berbanding tapak perniagaan lain dan pasti memberi peluang berada di hadapan berbanding pesaing dari sektor sama.

Dalam pada itu, The Vertical yang menjadi penguat horizon menjadi lokasi strategik untuk ahli korporat menjalankan perniagaan.

Sebanyak 10 blok pejabat akan dibina dengan setiap satunya mempunyai 20 tingkat pasti memberi suasana persendirian yang membuka lebih banyak peluang perniagaan serta pasti menguntungkan pemiliknya.

Konsep pintar dan pejabat eksekutif serba mewah yang dibawa membentuk satu dimensi baru di dalam dunia bisnes.

Tidak lengkap jika sebuah bandar moden tidak mempunyai sebuah pusat membeli belah ala hentian semua ada.

Sebut sahaja jenama yang terlintas di fikiran, The Sphere menjanjikan apa sahaja keperluan keluarga daripada jenis santai sehingga keperluan mesyuarat.

Ia lengkap dengan tempat pejalan kaki berbumbung yang memudahkan penghuni residen berhampiran untuk terus ke The Sphere.

Sementara kediaman The Park menghidangkan lapan buah kondominium yang sempurna dari setiap kemahuan penghuninya.

Pemandangan dari sejumlah 2,100 unit komdominium yang mengadap konsep bandar bangsar south akan menenangkan penghuninya pada setiap masa.

Dilengkap dengan `clubhouse' yang berkonsep mewah dan lengkap dengan gimnasium pasti memberi erti sebenar kepuasan kepada penghuninya.

Ini wajah baru Kerinchi, diubah inci ke inci untuk warga kota.

Tentu penghuni di sini tidak lena tidur dan tidak sabar menanti ia siap sekali gus menjadi bandar hebat setanding Kuala Lumpur di pinggir ibukota.

1 comment:

  1. yap!! sy bangga menjadi anak jati kg. kerinchi... kg kerinchi mmg mEMbangun dgn maju sekALI.... KAMI SEKELUARGA TLDAK SSKALI BERPINDAH KRN KG. KERINCHI ADLH TMPT YG PLING ISTIMEWA KAT K.L........SKANG ORG X PGGL LG KG. KERINCHI TP BANGSAR SOUTH!!!! SMUA ADA!!

    ReplyDelete