Monday, November 23, 2009

Hotel Tertinggi Negara Di Ibukota


Saya jamin sesiapa yang melalui Jalan Pahang di ibukota pasti menoleh dua kali ke sebuah hotel tinggi mencakar langit di situ.

Masakan tidak, hotel setinggi 184 meter itu sebenarnya merupakan hotel tertinggi negara ini.

Terpegun dengan ketinggian 40 tingkat dan 800 bilik di hotel itu sebenarnya merupakan permulaan untuk terus saya `meneroka' hotel yang pernah diiktiraf oleh Malaysia Book of Records (MBR) kerana ketinggiannya pada Julai 2002 itu.

Kedudukannya yang terletak betul-betul di tengah ibukota dan hanya 55 minit memandu daripada Lapangan Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), hotel ini disifatkan berbeza daripada hotel lain di seluruh Kuala Lumpur.

Lokasinya yang terletak di akses paling mudah untuk ke mana-mana sahaja di ibukota pasti menjamin pengunjungnya untuk menetap di sini.

Ditambah dengan rekod hotel tertinggi di negara ini, sesiapa sahaja pasti teruja untuk menetap di sini selepas mengetahui dapat melihat panorama Kuala Lumpur di hampir setiap biliknya.

Pemandangan yang didapati daripada tingkat atas hotel ini adalah senario keseluruhan Kuala Lumpur yang menjadikan keistimewaannya tidak dapat ditandingi hotel lain di ibukota.

Selain itu, kemudahan serba mewah di setiap bilik dan jalur lebar di seluruh kawasan hotel itu sendiri memberi erti penghargaan kepada mereka.

Dewan utamanya yang boleh memuatkan sehingga 1,300 tetamu dalam satu masa menjadi tarikan syarikat besar untuk mengadakan majlis santai atau berbentuk korporat.

Majlis perkahwinan yang diadakan di dewan itu juga tampak lebih meriah dengan dekorasi dan sistem pencahayaan serta bunyi terkini yang menjadikannya setiap acara yang diadakan dikenang sepanjang hayat.

Itu tidak termasuk 13 bilik mesyuarat yang sedia menanti mana-mana ahli korporat untuk berbincang dan membuat keputusan penting untuk syarikat mereka.

`Penerokaan' diteruskan apabila saya ke tingkat atas hotel berkenaan untuk melihat sendiri pelantar khas yang membolehkan sesiapa meninjau panorama ibukota.

Cantiknya keseluruhan ibukota dari sini lebih-lebih lagi jika selepas hujan.

Unik sungguh pemandangan yang hanya boleh diperolehi dari hotel ini. Anda boleh lihat dua lagi menara tertinggi negara (KLCC dan Menara KL) dengan jelas dari sini.

Terpegun, teruja dan terkasima melihat keindahan Kuala Lumpur lebih-lebih lagi selepas hujan. Terlalu indah dan yang pasti ia hanya boleh dilihat daripada atas Hotel Grand Seasons.

Selain itu, kemudahan pusat bisnes, kolam renang, serta tempat mesyuarat peribadi menjadi faktor tambah yang menjadikan hotel ini benar-benar istimewa.

Apa lagi yang diperlukan penginap di sini. Kemudahan pengantara kepada penginap di sini ke KLCC dan Bukit Bintang menjadi salah satu tarikan kepada sesiapa sahaja.

Menariknya, kemudahan pengantara itu juga ditambah seorang pemandu pelancong yang akan menerangkan penginap serba sedikit mengenai Kuala Lumpur sebelum mereka tiba di destinasi berkenaan.

Inilah sebuah hotel yang tahu `nilai' wang anda, kadar di Hotel Grand Seasons yang berbaloi dengan bilik dan keselesaan keseluruhannya pasti memukau sesiapa sahaja di sini.

Ini hotel yang bakal menyimpan 1001 kenangan manis kepada penginapnya. Ini juga hotel tertinggi negara ini yang menjadi kebanggaan negara kerana rekod ketinggiannya sendiri.

Hampir semua komen daripada laman maya mengenai hotel ini memaparkan ulasan positif dan tidak ketinggalan memberi penghargaan kepada keunikan hotel tertinggi negara ini.

Kebanyakannya memuji keselesaan di setiap bilik, kemudahan tambah gred bilik, diskaun yang ditawarkan serta ramah mesra kakitangannya kepada semua.

Jadi apa lagi yang diperlukan oleh seorang penginap hotel?

Saya pasti semuanya pasti ada di sini.

Untuk keterangan lanjut orang ramai boleh menghubungi Hotel Grand Seasons di talian 03 2697 8888, faksimile 03 2698 5888, emel sales@grandseasons.com, layari www.grandseasons.com atau terus ke 72, Jalan Pahang, Kuala Lumpur.

No comments:

Post a Comment