Tuesday, November 17, 2009

Syyy. Ini Rahsia Kita


``Syyy. Ini rahsia. Rahsia kita berdua. Mari ikut saya ke satu tempat yang dinamakan syurga ibukota. ’’

Ketika melalui Lorong Kuda, Off Jalan Stonor tadi, saya terpandang satu papan tanda pembangunan pembangunan sebuah projek pembangunan kediaman dan komersial bersepadu bertaraf dunia seluas 3.6 hektar di sana.

Saya tahu inilah mercu tanda baru ibukota. Selain KLCC dan Menara KL yang sudah menjadi popular di seluruh negara, saya yakin Platinum Park, sebuah projek Kumpulan Naza, TTDI Development Sdn. Bhd. (TTDI) bakal menjadi salah satu mercu tanda kebanggaan negara berada di tengah bandar.

Ibarat `syurga dalam bandar', infrastruktur bernilai RM3.5 bilion itu boleh diibaratkan seperti sebutir permata yang berkilau dan berstatus lebih dari lima bintang daripada pandangan semua.

Seperti tidak sabar menunggu tujuh tahun lagi untuk projek itu siap sepenuhnya, saya tahu penantian untuk merealisasikan mercu tanda itu dilihat adalah penantian yang sangat berbaloi.

Projek untuk semua lapisan masyarakat yang meliputi taman landskap, tujuh menara, termasuk tiga menara kondominium mewah dengan 287 unit kediaman, tiga menara pejabat gred A dan sebuah menara apartmen perkhidmatan lima bintang itu juga bakal menjadi tarikan pelancong dari seluruh dunia.

Apa lagi yang hendak dibuktikan oleh tentang kehebatan Platinum Park, sebuah projek mega yang bakal meletakkan satu mercu tanda negara itu sebaris dengan bangunan hebat lain di peringkat antarabangsa.

Projek yang mendapat reaksi positif kerajaan termasuk daripada pelabur luar negara itu pasti memberi keuntungan kepada pelabur berkenaan.

Pasti warga kota akan terpegun apabila menara ini disiapkan kelak kerana aplikasi konsep seni bina lengkap dengan rangkaian komunikasi dan sistem keselamatan terkini akan disediakan kepada penghuninya.

Bangunan berkonsep `hijau' yang bakal menggunakan tenaga, air serta material paling optimum itu akan `menyambut' pelanggan mereka dengan senario tenang dan aman yang pasti memuaskan hati sesiapa sahaja yang berkunjung.

Sempat saya berhenti di tepi Jalan Stonor, membayangkan reka bentuk kontemporari yang akan menjadi dasar pembinaan Platinum Park pasti menjadi `idaman' setiap individu
yang mahukan makna sebenar kepuasan diri dan ketenangan jiwa.

Saya tahu, apabila ia siap kelak, bangunan ini akan menjadi simbol kemewahan tapak dan tidak meninggalkan reka bentuk kontemporari yang terkini serta tidak ditelan zaman.

Jadi tidak salah kalau saya kata inilah syurga di dalam bandar selain menjadi salah satu pembinaan terhebat di negara ini.

Ini juga `port’ baru warga kota yang pasti menawarkan taraf kehidupan terkini dan sempurna kepada mereka.

Tidak percaya lagi ia syurga ibukota? Ambil peranti internet kamu dan layari sendiri laman http://www.platinumpark.com.my

``Syyy. Tapi kamu kena ingat. Ini rahsia. Saya beritahu kamu seorang sahaja.’’

No comments:

Post a Comment